Prisgaranti Fri Frakt 14 Dagars Ångerrätt 2 Års Garanti
08-559 239 22 (Måndag - Söndag 10:30 - 21:00)

Våra leveranssätt

Satvision erbjuder dig många olika fraktsätt, så att du skall känna dig trygg även för beställningar där det är bråttom. Fraktkostnaden redovisas i kassan och varierar beroende på total vikt och volym på produkterna i din beställning.

Normal leveranstid är 1-2 arbetsdagar (vardagar) efter det att vi har mottagit din beställning.Vi garanterar dock inte att varorna kommer fram inom angiven leveranstid då oförutsedda förseningar kan uppstå. Vi tar givetvis kontakt med er om det skulle dröja längre än så!. Information om leveranstid finns angivet under knappen Lagerstatus på vår hemsida. Meddelande om ev. avvikelser från den normala leveranstiden eller informationen på hemsidan får du i samband med orderbekräftelsen. Du har då givetvis rätt att avstå alternativt ändra din beställning. När din vara är bokad för upphämtning på lagret skickar vi ett leveransbesked till dig. Om du mot förmodan ej har mottagit ett leveransbesked inom denna tid ber vi dig att kontakta vår kundservice.

Brev

Beställning som har en mindre vikt och volym kan beställas med leveranssätt Brev. Detta kan endast användas när betalning sker med kort, direktbanksbetalning eller avbetalning. Beställningen kommer då att levereras direkt i din brevlåda.

DHL eller Postpaket

Beställningar som väger mindre än 20 kg kan beställas med leveranssätt DHL eller Postpaket. Det innebär att godset har ankommit till DHL eller Postens Serviceställe. Det är t.ex. en närliggande ICA-affär eller bensinstation på din hemort. När godset ankommit till Servicestället skickas en SMS till dig. Därefter kan du hämta ut beställningen på det angivna Servicestället.

Företagspaket/Företagsadress

När du som företag beställer med leveranssätt Företagspaket sker leveransen endast till företagets leveransadress, vardagar mellan 08.00-16.00. Posten levererar utan att kontakta dig först. Finns ingen på plats som kan ta emot leveransen lämnas en avi och du kan sedan hämta beställningen på Postcenter eller Postens Åkeri.

OBS! Som privatperson kan du INTE välja leveranssätt Företagspaket. Det gäller endast företag till företagsadress, ej boxadress.

Hemleverans

Produkterna levereras framförallt under dagtid fram till porten om du bor i lägenhetshus eller fram till tomtgräns om du bor i villa. Du blir aviserad av transportföretaget innan leverans på det aviseringstelefonnummer du anger vid köpet. Transportföretaget lämnar normalt en ungefärlig leveranstidpunkt på cirka 3 till 4 timmar och det krävs att en myndig mottagare kvitterar godset, denne måste också kunna legitimera sig. Vi kan tyvärr inte påverka transportörens tider och kördagar. I vissa områden i Sverige kan det förekomma att transportören enbart har hemleverans vissa dagar i veckan.

Ej mottagen order/bomkörning vid Hemleverans

Om du ej är anträffbar vid avlastning av din beställning debiteras du för de kostnader som uppstår för så kallad bomkörning från 245:-.
För paket som levereras till utlämningsställe och som ej löses ut debiteras du en returkostnad enligt köpevillkoren.


Leveransförsening

Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Transportrisken

Vi står för transportrisken dvs risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss.

Delad order

Skulle någon av artiklarna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga artiklar kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den överenskomna ursprungliga frakten.

Ej uthämtat Paket

Många försändelser levereras till ett DHL eller postombud där du sedan kan hämta det med hjälp av SMS-avisering och legitimation. Ett ombud tillhandahåller paketet i 14 dagar, innan det skickas i retur till oss. För ej utlösta paket med ett varuvärde under 500 kr kommer vi dra av 245 kr på din återbetalning, för ej utlösta paket med att varuvärde över 500 kr kommer vi dra av 395 kr på din återbetalning . 595 kr vid misslyckade hemleverans på din återbetalning om Du har vald hemleverans och paketet åter i retur till oss för att täcka uppkomma kostnader från frakt bolaget. Om du har valt att betala med någon av våra kreditlösningar via faktura eller delbetalning kommer ovan belopp finnas kvar på din faktura/delbetalning beroende på varuvärdet av din order. Tänk därför på att alltid hämta ut dina beställningar inom 14 dagar från det att ditt paket ankommit till postombudet.

Ej mottagen order

Om du ej är anträffbar vid avlastning av din beställning debiteras du för de kostnader som uppstår. Detta gäller även paket som levereras till utlämningsställe och som ej löses ut. Du debiteras returkostnad enligt köpevillkor.