Handla tryggt & säkert med oss! | 08-559 239 22 | info@satvision.se

Köpvillkor

Satvision Scandinavia endast säljer produkter avsedda för den svenska marknaden.Det innebär att produkterna kommer från svenska distributörer.

1. Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när Satvision Scandinavia bekräftat beställningen genom en e-postad order bekräftelse. Order bekräftelsen genereras automatiskt av Satvision Scandinavia databas utan manuell översyn. Vid eventuella felaktigheter i t ex angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Vid beställning kan endast avtal ingås på svenska. Avtalen arkiveras hos Satvision Scandinavia och är tillgänglia via Satvision Scandinavia kundservice. För att köpa en produkt hos Satvision Scandinavia måste Du vara över 18 år

2. Pris
I priserna ingår moms med 25 %. Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som Satvision Scandinavia inte råder över, t ex väsentligt ändrade råvarupriser, valuta förändringarvalutaförändringar eller ändrad moms. Med reservation för tryckfel och prisändringar.

3. Leveranser
Normal leveranstid är 1-4 arbetsdagar (vardagar) efter det att vi har mottagit din beställning. I de fall en vara måste beställas från leverantör kan leveranstiden vara något längre vanligtvis ca 5-12 dagar extra. Vi garanterar dock inte att varorna kommer fram inom angiven leveranstid då oförutsedda förseningar kan uppstå. Vi tar givetvis kontakt med er om det skulle dröja längre än så!. Information om leveranstid finns angivet under knappen Lagerstatus på vår hemsida. Meddelande om ev. avvikelser från den normala leveranstiden eller informationen på hemsidan får du i samband med orderbekräftelsen. Du har då givetvis rätt att avstå alternativt ändra din beställning.

Brev
Beställning som har en mindre vikt och volym kan beställas med leveranssätt Brev. Detta kan endast användas när betalning sker med kort, direktbanksbetalning eller avbetalning. Beställningen kommer då att levereras direkt i din brevlåda.

Postpaket
Beställningar som väger mindre än 20 kg kan beställas med leveranssätt Postpaket. Det innebär att godset har ankommit till Postens Serviceställe. Det är t.ex. en närliggande ICA-affär eller bensinstation på din hemort. När godset ankommit till Servicestället skickas en avi hem till dig. Därefter kan du hämta ut beställningen på det angivna Servicestället.

Företagspaket/Företagsadress
När du som företag beställer med leveranssätt Företagspaket sker leveransen endast till företagets leveransadress, vardagar mellan 08.00-16.00. Posten levererar utan att kontakta dig först. Finns ingen på plats som kan ta emot leveransen lämnas en avi och du kan sedan hämta beställningen på Postcenter eller Postens Åkeri.

OBS! Som privatperson kan du ej välja leveranssätt Företagspaket. Det gäller endast företag till företagsadress, ej boxadress.

Leveransförsening
Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Transportrisken
Vi står för transportrisken dvs risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss.

Delad order
Skulle någon av artiklarna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga artiklar kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den överenskomna ursprungliga frakten.

Ej utlösta order
Löser du inte ut ditt paket är vi tvungna att debitera dig 395:- för paket under 2 kg och 595:- för paket över 2 kg för våra kostnader.

4. Betalning
Satvision Scandinavia redovisar priser inklusive moms. Avgift för postförskott (124:-) tillkommer enligt ovan, direkbetallning genom Payson 2+2% tillkommer enligt ovan kort betalning 0:-. Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer.

Återbetalning
Ev. återbetalning görs i första hand till ditt bankkonto, person- konto eller bankgirokonto i andra hand via avi. Återbetalningen sker inom 10 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.

Du kan välja mellan följande betalningsalternativ:

Bank/Kreditkort eller direkbetallning- (Samport och Payson) För dig som har VISA eller Mastercard, dock ej kort som är utfärdade av en utländsk bank. Fyll i ditt kortnummer och kortets giltighetstid. Pengarna reserveras på ditt konto när du lägger ordern och dras från kontot vid leveranstillfället. Vi använder oss av VbV (Verified by Visa). Det är en global säkerhetsstandard som är framtagen av VISA och Mastercard för betalningar över Internet. Överföringen av pengarna sker med SSL-kryptering. Det innebär att ingen obehörig kan se dina kortuppgifter. Samport och Payson uppfylla kraven för PCI DSS. Samport och Payson även använda teknik som möjliggör identifiering av kortinnehavaren.

Förskottsbetalning - Betala till BG-5114-8310 eller till PG-357280-7 och ange det ordernummer du får i mailet efter bekräftelsen. När vi ser att du har lagt in pengarna på angivet konto skickar vi varan som postpaket dagen efter eller samma dag. Har konsument betalat i förskott och vill häva köpet pga. en försenad leverans betalar vi tillbaka pengarna inom 20 dagar.

Säkerhet vid betalningar hos Satvision Scandinavia
Vi är angelägna om att de betalningsalternativ vi erbjuder är säkra. Har du frågor kring säkerheten eller vill veta mer om de betalningssätt vi erbjuder, kontakta vår Kundservice på telefon: 08-559 239 22 eller kontakta din bank.

Faktura - Satvision Scandinavia i samarbete med SveaWebPay
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Satvision Scandinavia överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag, f.n. 60 kr, samt dröjsmålsränta med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso

Delbetalning med SveaWebPay Delbetala
Svea Ekonomi AB erbjuder er att, efter godkänd kreditprövning som sker efter ni fyllt i personuppgifterna i kassan, teckna ett kontokreditavtal på de villkor som framgår av de allmänna villkoren till bilagt kontoavtal. Ett kontoavtal innebär att ni får en kredit som ni kan använda till inköp hos till Svea anknutna leverantörer. För varje tillfälle ni betalar till Svea så kan ni disponera motsvarande kreditutrymme som ni amorterar för andra inköp under den tid som kontokreditavtalet gäller. Krediterbjudandet gäller det belopp som anges i kontoavtalet. Kredittiden väljer ni genom att kryssa i det alternativ som passar er bäst. Ni åtar er att inom kredittiden återbetala hela krediten. Det innebär att ni varje månad måste betala minst den summa som framgår av det val ni gjort. Självklart kan ni betala mer eller betala hela krediten på en gång utan att detta kostar något extra. Om ni vill utnyttja kontokrediten under kredittiden för andra köp kommer – för att krediten skall vara slutbetald inom den avtalade kredittiden - den lägsta månadsbetalningen att höjas. Desto kortare kvarvarande kredittid desto högre lägsta månadsbetalning. Vill ni ha kvar samma lägsta månadsbetalning kan ni kontakta Svea på telefon 08 – 51493113 och ansöka om förlängd kredittid. Av datatekniska skäl kommer Svea, om ni utnyttjar kontokrediten för flera inköp att tills vidare fakturera er separat för de olika köpen. Självklart slipper ni i så fall att betala för mer än en aviseringsavgift per månad. Om ni inte särskilt meddelar Svea kommer Svea att för er räkning att betala era inköp hos Satvision Scandinavia. Har Du några frågor så kan du ringa 08 – 51493113 för närmare information. Exempel på effektiv ränta vid köp om 10,000 kr upplagt på 12 månader, 0 % ränta, 195 kr uppläggningsavgift och 29 kr aviavgift i enlighet med Konsumentverkets riktlinjer är 10,68 %.

Läs mer om allmänna villkoren på:
http://www.sveawebpay.se/kontovillkor

Delbetalningsalternativ
Kampanjvillkor (Exempel – kan variera)
3 månader med 0 % ränta
6 månader med 0 % ränta
12 månader med 0 % ränta
24 månader med 9,95 % ränta
36 månader med 9,95 % ränta
Uppläggningsavgift från 95 kr - 295 kr (Exempel – kan variera)
tillkommer samt en aviseringsavgift om 29 kr/mån.

Så här fungerar delbetalning
I kassan väljer du betalningsalternativet delbetalning och hur många månader du vill dela upp betalningen på. När du sedan bekräftar ditt köp och din ansökan om delbetalning, gör SveaWebPay en sedvanlig kreditupplysning. Du får besked direkt om din ansökan har godkänts eller inte, därefter slutför du köpet. Du kan när som helst välja att slutbetala utan extra kostnad.

Grundkraven för att söka är följande:
Fyllt 18 år
Inga betalningsanmärkningar
Minst 120 000 kr i årsinkomst
Stadigvarande inkomst av tjänst
Folkbokförd i Sverige i minst 3 år

5. Garanti
Satvision Scandinavia säljer alla produkter med ett års garanti.

Vi har mycket omsorgsfullt valt ut våra samarbetspartners och erbjuder rikstäckande service för att ge Dig som kund ett förstklassigt garantiförfarande.

Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, dvs fel som fanns i varan vid leverans. När det gäller t ex handhavande fel eller felinställd produkt debiterar våra serviceverkstäder dig undersökningskostnaden. Detta gäller även i de fall de/vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten utan skriftligt godkännande ifrån Satvision Scandinavia.

Produkterna säljs med garanti enl. konsumentköplagen. produkten funktionsgaranti Omfattar inte ev. tekniska förändringar i operatörens ut sändning då detta ligger Utanför tillverkarens kontroll. Givetvis jobbar tillverkaren utvecklingsteam Fortlöpande på att förfina och anpassa sina produkter.

Din följesedel/garantibevis är för enkelhetens skull samma dokument. Detta ska sitta på utsidan av förpackningen i en plastficka, alternativt ligga i förpackningen. Förvara dokumentet väl då dokumentet krävs vid utnyttjande av garantin.

OBS! Vi ger inga garanti på ATN IPTV KANALUTBUD ATN TAR ANSVAR FÖR KANALER, Garanti gäller bara på boxens hårdvara

6. Ångerrätt och Öppet Köp i 14 dagar
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning.

Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 kalenderdagar från det att du tagit emot varan. För att utnyttja ångerrätten ska produkten vara i väsentligen oförändrat skick, dvs. ej förstörd eller skadad, och skickas/lämnas tillbaka till oss tillsammans med den ursprungliga produktförpackningen. Returnera varan i den ursprungliga produktförpackningen med det specialgjorda inneremballaget. Denna kartong sänds till oss i ett transportemballage som är likvärdigt det som den låg i då den levererades till dig. Varan ska vara komplett, vilket innebär att alla tillbehör såsom fjärrkontroll, bruksanvisning, batterier m.m. ska gå med i returen.

Hur får jag använda produkten? För att kunna ångra ditt köp får du endast använda produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den, vilket normalt är en gång. Du får självklart öppna produktförpackningen om det behövs för att undersöka varan.

Vad är produktförpackning? Produktförpackning är en särskild framtagen förpackning som är unik för varan, som har bilder och texter med syfte att förklara och tydliggöra varans funktion och egenskaper. Den skyddar produkten samt dess tillbehör som erfordras för att kunna sälja varan igen. Detta gäller inte transportemballage, varmed avses ett emballage som inte är framtaget för en specifik produkt och vars syfte endast är att skydda produkten under transporten.

Satvision Scandinavia förbehåller sig rätten att i de fall returen ej är komplett , debitera självkostnadspris för det som saknas. Exempelvis är självkostnadspriset för en fjärrkontroll i normalfallet 500 kr. Fabriksåterställning 189:- , mjukvaruåterställning 395:- kr

Ångrar du ditt köp rekommenderar vi dig att kontakta info@satvision.se innan du skickar tillbaka varan. Returadressen hittar du längre ner på denna sida.. Om din retur väger mindre än 20kg postar du den via Postens Serviceställe. Vid returer över 20kg kontaktar du Satvision Scandinavias Kundservice för att få utsänt en returfraktsedel. Detta för att Postens Serviceställe inte kan hantera paket som väger över 20 kg. Betalningen för returfrakten justerar vi i samband med utbetalningen av dina pengar.

Tänk på att du har ansvaret för att produkten är väl skyddad i transporten tillbaka till oss. Paketera varan väl. Varan ska alltid returneras i den ursprungliga produktförpackningen med det specialgjorda inneremballaget som är tillverkat för att skydda produkten. Lägg sedan denna kartong i det transportemballage som produkten levererades i till dig. Om du inte har kvar detta emballage så går det självklart bra med likvärdigt emballage istället. Tänk därför på att spara dessa kartonger, åtminstone under de 14 dagar som din ångerrätt gäller.

OBS! Tänk på att returnera försändelsen som företagspaket eller motsvarande till vår returadress. Spara kvittot!

Vid utnyttjande av ångerrätten står du som kund för returfrakten. Övriga kostnader, såsom kostnad för varan och frakt från oss till dig kommer att återbetalas till dig. Satvision Scandinavia kommer ej lösa ut paket mot postförskott.

• Meddela Satvisions Kundservice och returnera beställningen inom 14 dagar efter det att du har mottagit
beställningen eller en väsentlig del av den.
• Returnera gärna varan i produktkartongen med det avsedda inneremballaget. Mindre produkter returneras i
den ytterkartong eller minst likvärdigt emballage som produkterna levererades i.
• Varan ska vara komplett. Detta innebär att alla tillbehör såsom fjärrkontroll, bruksanvisning, batterier m.m. ska gå
med i returen för att full återbetalning ska kunna göras. Vid saknat tillbehör, eller fysisk skada på produkten
förbehåller vi oss rätten att göra ett prisavdrag för att återställa produkten till funktionellt skick.

Ångerrätt och Öppet köp 14 dagar gäller ej företag.

Undantag
Ångerrätten gäller inte för en tjänst där fullgörandet har påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen. Exempel på sådana produkter är abonnemang såsom Mobiltelefoni, IPTV och Digital-TV. ( * in­g­­a­­ öp­p­et köp­ o­­m­ ATN IPtv bo­­x­en­ a­­ktiver­a­­s g­­en­o­­m­ ko­­d­­en men Du har rätt till 1 års support och garanti­)
Ångerrätten gäller inte för varor som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gamla.
Ångerrätten gäller inte en förseglad ljud-eller bildupptagning, t.ex. en DVD-film, eller ett förseglat datorprogram där förseglingen har brutits.
Ångerrätten gäller endast om produkten är i väsentligen oförändrat skick.
Vänligen observera att ångerrätt ej gäller företag.

7. Reklamation
På samtliga varor har du lagstadgad reklamationsrätt i 3 år efter det att du har tagit emot varan. Satvision Scandinavia erbjuder dessutom garanti, se punkt 5. Garanti. För att utnyttja din reklamationsrätt, kontakta Satvision Scandinavias kundservice.

Satvision Scandinavias tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt vilket ger dig som kund rätt att reklamera en produkt i 3 år. Vi följer de riktlinjer som är satta av ARN (Allmänna Reklamationsnämnden) och vid en eventuell tvist även deras rekommendation. För mer information kring din Reklamationsrätt klicka [Länk till information kring reklamationsrätt] Konsumenten har reklamationsrätt i vanlig ordning enligt lag vare sig felet är synligt eller dolt.

Satvision Scandinavia besiktigar varje försändelse innan den skickas till dig. Skulle varan ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet.

Om produkten är skadad vid leveranstillfället är det viktigt att detta anmäls omgående till Satvision Scandinavias Kundservice. För att vi ska kunna godkänna en reklamation behöver du kontrollera emballaget så fort du tar emot produkten. Synlig. Emballaget sparas för eventuell reklamation till Posten för transportskada.

En produkt som vi har konstaterat att den är felexpedierad alternativt skadad byter vi ut om du så önskar eller betalar tillbaka pengarna samt fraktkostnaden. Om du beställt fler varor än den du returnerat betalar vi dock inte tillbaka hela fraktkostnaden. En produkt som är felaktigt expedierad bör anmälas snarast möjligt till Satvision Scandinavia Kundservice. Vi kommer att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer i en eventuell tvist.

Det är lämpligt att ankomstkontrollera allt gods för att verifiera att varan är felfri och att rätt varor har levererats.
Vid reklamation skall kund kontakta Satvision Scandinavia:s kundservice enklaste via e-post för erhållande utav RMA (returnummer), uppge beställning och fakturanummer samt orsak till reklamationen. RMA-nr är sedan giltigt i 14 dagar.

Vid samtliga fall då en vara returneras till Satvision Scandinavia skall kunden först ha erhållit ett RMA-nr (returnummer). Detta RMA-nr skall sedan tydligt märkas på försändelsen. Kunden bör skriva det erhållna RMA-nr på paketlappen så att originalförpackningen ej skadas. I de fall varan har levererats från Satvision Scandinavia i ESD-emballage (antistatpåse eller annan specialkartong som skyddar varan från statisk elektricitet) skall varan returernas till Satvision Scandinavia i samma typ av emballage, i annat fall förverkas garantin. Defekta produkter som returernas till Satvision Scandinavia bör behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas. För privatkonsument gäller konsumentköplagen, vilket innebär att kunden har rätt att få frakten betald vid ett giltigt returärende. Hos Satvision Scandinavia har privatkonsument rätt att få en förbetald paketlapp tillsänd till sig. I de fall returäendet ej är giltigt och kund har fått en förbetald paketlapp tillsänd till sig debiteras fraktkostnad tur och retur. I de fall returanledningen är garanti alt. reklamation och fel ej kan påvisas utgår en avgift om 200:- exkl. moms + frakt tur och retur och hanteringskostnad av ärendet. Försändelser som saknar RMA-nr (returnr) återsänds till kunden och fraktkostnaden debiteras. Satvision Scandinavia förbehåller sig rätten att ersätta defekt vara med likvärdig i de fall då identisk vara ej finns tillgänglig.

Konsumenten har alltid rätt att vända sig direkt till Satvision Scandinavia för att få hjälp med reklamationer, ångerrätt samt annan hjälp som berör köp eller beställning även om Satvision Scandinavia själv inte själv tillhandahåller varan eller tjänsten.

8. Företag och offentlig förvaltning
Satvision Scandinavia ger företag (endast akitebolag) och offentlig förvaltning möjlighet att handla mot faktura. För att detta skall vara möjligt behöver vi kompletta uppgifter om bolaget. Observera att ni behöver komplettera ansökan genom att faxa en kopia på registreringsbeviset samt en undertecknad beställning/rekvisition från behörig inköpare/firmatecknare till Satvision Scandinavia; Ekonomi avdelningen; fax nr 08-500 245 44. Öppet köp gäller inte företag och offentlig förvaltning.

9. Miljöansvar
Satvision Scandinavia tar eget producent ansvar enligt miljöförordning 2000:208. Detta innebär att Satvision Scandinavia åtar sig att kostnadsfritt ta hand om din gamla elektronik apparat, du står för frakten/leveransen till oss, vid köp av en ny med samma funktion. Köper du t.ex en ny TV av oss kan du lämna in din gamla TV. Satvision Scandinavia ansvarar sedan för att din uttjänta elektronik produkt återvinns på ett korrekt sätt.

Detta skall aviseras/utföras vid köpet och går till på följande sätt;

- Om du handlar via Internet;
Skicka ett mail till kundservice@Satvision.se där du meddelar ditt ordernummer på din nybeställning samt att du tänker skicka en "Elskrot-vara" till oss. Observera att detta måste aviseras vid beställning och går ej att avisera i efterhand.

10. Sekretess och säkerhet

Personuppgifter
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, address och telefonnummer. I de fall du väljer att betala med kreditkort eller avbetalning måste du även ange ditt personnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagandet gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via telefon eller e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss.

Satvision Scandinavia kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Om du vill ha vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Detta kan enkelt avbokas via akutellt nyhetsbrev eller via kontakt med vår Kundservice. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall vår Kundservice.

11.Cookies
En cookie är en textifil som skickas ifrån en websida, ex. www.Satvision.se till din dator där den lagras antingen i minnet (session cookies) eller som en liten textfil (textbaserade cookies). Vi använder båda typer av dessa cookies. Textbaserade cookies används enbart vid vissa tillfällen där vi valt att föra statistik på vissa produkter. Session cookies används för att lagra inloggningsinformation samt Din kundvagn när du surfar runt hos oss. De sistnämnda raderas ur minnet så fort du stänger din web-browser.

Om din browser är inställd på att inte acceptera cookies kommer du inte ha möjlighet att lägga din beställning via Internet. Du kan lätt ändra denna inställning i din webbläsare.

Observera att vi inte använder cookies för att spara personlig information om dig.