Prisgaranti Fri Frakt 14 Dagars Ångerrätt 2 Års Garanti
08-559 239 22 (Måndag - Söndag 10:30 - 21:00)

Köpvillkor

Satvision Scandinavia endast säljer produkter avsedda för den svenska marknaden.Det innebär att produkterna kommer från svenska distributörer.

1. Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när Satvision Scandinavia Org.nummer 7107122215 bekräftat beställningen genom en e-postad order bekräftelse. Order bekräftelsen genereras automatiskt av Satvision Scandinavia databas utan manuell översyn. Vid eventuella felaktigheter i t ex angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Vid beställning kan endast avtal ingås på svenska. Avtalen arkiveras hos Satvision Scandinavia och är tillgänglia via Satvision Scandinavia kundservice. För att köpa en produkt hos Satvision Scandinavia måste Du vara över 18 år

2. Pris
I priserna ingår moms med 25 %. Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som Satvision Scandinavia inte råder över, t ex väsentligt ändrade råvarupriser, valuta förändringarvalutaförändringar eller ändrad moms. Med reservation för tryckfel och prisändringar.

3. Leveranser
Normal leveranstid är 1-2 arbetsdagar (vardagar) efter det att vi har mottagit din beställning.

 - Brev
Beställning som har en mindre vikt och volym kan beställas med leveranssätt Brev.  Beställningen kommer då att levereras direkt i din brevlåda.

 - DHL eller Postpaket
Beställningar som väger mindre än 20 kg kan beställas med leveranssätt DHL eller Postpaket. Det innebär att godset har ankommit till DHL eller Postens Serviceställe. Det är t.ex. en närliggande ICA-affär eller bensinstation på din hemort. När godset ankommit till Servicestället skickas en SMS till dig. Därefter kan du hämta ut beställningen på det angivna Servicestället.

 - Företagspaket/Företagsadress
När du som företag beställer med leveranssätt Företagspaket sker leveransen endast till företagets leveransadress, vardagar mellan 08.00-16.00. Posten levererar utan att kontakta dig först. Finns ingen på plats som kan ta emot leveransen lämnas en avi och du kan sedan hämta beställningen på Postcenter eller Postens Åkeri.
OBS! Som privatperson kan du INTE välja leveranssätt Företagspaket. Det gäller endast företag till företagsadress, ej boxadress.

 - Hemleverans
Produkterna levereras framförallt under dagtid fram till porten om du bor i lägenhetshus eller fram till tomtgräns om du bor i villa. Du blir aviserad av transportföretaget innan leverans på det aviseringstelefonnummer du anger vid köpet. Transportföretaget lämnar normalt en ungefärlig leveranstidpunkt på cirka 3 till 4 timmar och det krävs att en myndig mottagare kvitterar godset, denne måste också kunna legitimera sig. Vi kan tyvärr inte påverka transportörens tider och kördagar. I vissa områden i Sverige kan det förekomma att transportören enbart har hemleverans vissa dagar i veckan.

 - Ej mottagen order/bomkörning vid Hemleverans
Om du ej är anträffbar vid avlastning av din beställning debiteras du för de kostnader som uppstår för så kallad bomkörning från 245:-.
För paket som levereras till utlämningsställe och som ej löses ut debiteras du en returkostnad enligt köpevillkoren.

 - Leveransförsening
Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

 - Transportrisken
Vi står för transportrisken dvs risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss.

 - Delad order
Skulle någon av artiklarna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga artiklar kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den överenskomna ursprungliga frakten.

 - Ej uthämtat Paket
Många försändelser levereras till ett DHL eller postombud där du sedan kan hämta det med hjälp av SMS-avisering och legitimation. Ett ombud tillhandahåller paketet i 7 dagar, innan det skickas i retur till oss. För ej utlösta paket med ett varuvärde under 500 kr kommer vi dra av 245 kr på din återbetalning, för ej utlösta paket med att varuvärde över 500 kr kommer vi dra av 395 kr på din återbetalning . 595 kr vid misslyckade hemleverans på din återbetalning om Du har vald hemleverans och paketet åter i retur till oss för att täcka uppkomma kostnader från frakt bolaget. Om du har valt att betala med någon av våra kreditlösningar via faktura eller delbetalning kommer ovan belopp finnas kvar på din faktura/delbetalning beroende på varuvärdet av din order. Tänk därför på att alltid hämta ut dina beställningar inom 7 dagar från det att ditt paket ankommit till postombudet.

4. Betalning
Satvision Scandinavia redovisar priser inklusive moms. Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer.

 - Återbetalning
Ev. återbetalning görs i första hand till ditt bankkonto, person- konto eller bankgirokonto i andra hand via avi. Återbetalningen sker inom 2 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.

Du kan välja mellan följande betalningsalternativ:

 - Bank/Kreditkort eller direkbetallning För dig som har VISA eller Mastercard, dock ej kort som är utfärdade av en utländsk bank. Fyll i ditt kortnummer och kortets giltighetstid. Pengarna reserveras på ditt konto när du lägger ordern och dras från kontot vid leveranstillfället. Vi använder oss av VbV (Verified by Visa). Det är en global säkerhetsstandard som är framtagen av VISA och Mastercard för betalningar över Internet. Överföringen av pengarna sker med SSL-kryptering. Det innebär att ingen obehörig kan se dina kortuppgifter. 

 - Säkerhet vid betalningar hos Satvision Scandinavia
Vi är angelägna om att de betalningsalternativ vi erbjuder är säkra. Har du frågor kring säkerheten eller vill veta mer om de betalningssätt vi erbjuder, kontakta vår Kundservice på telefon: 08-559 239 22 eller kontakta din bank.

 - Faktura Satvision Scandinavia i samarbete med Klarna Bank AB och Resurs Bank AB - Avgift för faktura är (0:-)
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Klarna Bank AB och Resurs Bank AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Satvision Scandinavia överlåtna till Resurs Bank AB. Fakturans betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag, f.n. 60 kr, samt dröjsmålsränta med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. 

 - Delbetalning  Tillsammans med Klarna Bank AB och Resurs Bank AB erbjuder vi dig att dela upp din betalning. Du har alltid 30 till 60 dagars kredit. Den första avin kommer månaden efter köpet och det är först då du själv avgör vilket delbetalningsalternativ du vill nyttja. Grundkraven för Delbetalning är att du är minst 18 år och inte har några betalningsanmärkningar. Vid ansökan görs en sedvanlig kreditupplysning. Du kan när som helst välja att slutbetala hela din skuld, och du väljer då att betala in återstående skuld som finns angivet på ditt senaste kontoutdrag. För att säkerställa att ingen obehörig beställer varor i ditt namn levererar vi enbart till din folkbokförda adress. Önskas annan leveransadress än den folkbokförda är detta enbart möjligt med hjälp av e-signering i kassan. Se även Allmänna villkor. Delbetalning gäller ej företag.

Läs mer om allmänna villkoren på:
https://www.resursbank.se/

Delbetalningsalternativ
Kampanjvillkor (Exempel – kan variera)
3 månader med 0 % ränta
6 månader med 0 % ränta
12 månader med 0 % ränta
Uppläggningsavgift från 95 kr - 295 kr (Exempel – kan variera)
tillkommer samt en aviseringsavgift om 39 kr/mån.

 - Swish Betala din order direkt via din smartphone med Swish. Gratis - Enkelt - Snabbt - Säkert
För att betala med Swish som betalningsmetod skall du välja Swish (0:-) i kassan. Sedan skriver du in ditt egna mobilnummer i rutan som kommer upp under valet, med nya automatiska swish så behöver du endast öppna swish-appen på telefonen och godkänna betalningen. Från att du klickar på "Lägg Beställning" har du 3 minuter på dig att godkänna betalningen.

5. Garanti
Satvision Scandinavia erbjuder en omfattande garanti på sina produkter. De flesta produkter omfattas av en 2-årig garanti, med undantag för vissa kategorier som spel och nöje samt datorprodukter, inklusive drönare/quadrocopter, radiostyrda bilar, gaming kit, hälsovård, spel och sport & fritidsprodukter. För dessa kategorier gäller en garanti på ett år. 
Vi har mycket omsorgsfullt valt ut våra samarbetspartners och erbjuder rikstäckande service för att ge Dig som kund ett förstklassigt garantiförfarande.
Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, dvs fel som fanns i varan vid leverans. När det gäller t ex handhavande fel eller felinställd produkt debiterar våra serviceverkstäder dig undersökningskostnaden. Detta gäller även i de fall de/vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten utan skriftligt godkännande ifrån Satvision Scandinavia.
Produkterna säljs med garanti enl. konsumentköplagen. produkten funktionsgaranti Omfattar inte ev. tekniska förändringar i operatörens ut sändning då detta ligger Utanför tillverkarens kontroll. Givetvis jobbar tillverkaren utvecklingsteam Fortlöpande på att förfina och anpassa sina produkter.

Din följesedel/garantibevis är för enkelhetens skull samma dokument. Detta ska sitta på utsidan av förpackningen i en plastficka, alternativt ligga i förpackningen. Förvara dokumentet väl då dokumentet krävs vid utnyttjande av garantin.

6. Ångerrätt i 14 dagar
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning.

Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 kalenderdagar från det att du tagit emot varan med 100% pengarna tillbaka garanti. För att utnyttja ångerrätten ska produkten vara i väsentligen oförändrat skick, dvs. ej förstörd eller skadad, och skickas/lämnas tillbaka till oss tillsammans med den ursprungliga produktförpackningen. Returnera varan i den ursprungliga produktförpackningen med det specialgjorda inneremballaget. Denna kartong sänds till oss i ett transportemballage som är likvärdigt det som den låg i då den levererades till dig. Varan ska vara komplett, vilket innebär att alla tillbehör såsom fjärrkontroll, bruksanvisning, batterier m.m. ska gå med i returen.

Produkten måste vara obruten och oanvänd men enligt lag har du rätt att säkerställa dess egenskaper och funktioner. Vid nyttjande av ångerrätten har vi rätt att göra ett värdeminsknings avdrag i de fall då varan hanterats i större omfattning än nödvändigt. Värdeminskning bedöms från fall till fall.

Vad är produktförpackning? Produktförpackning är en särskild framtagen förpackning som är unik för varan, som har bilder och texter med syfte att förklara och tydliggöra varans funktion och egenskaper. Den skyddar produkten samt dess tillbehör som erfordras för att kunna sälja varan igen. Detta gäller inte transportemballage, varmed avses ett emballage som inte är framtaget för en specifik produkt och vars syfte endast är att skydda produkten under transporten.

Satvision Scandinavia förbehåller sig rätten att i de fall returen ej är komplett , debitera självkostnadspris för det som saknas. Exempelvis är självkostnadspriset för en fjärrkontroll i normalfallet 500 kr. Fabriksåterställning 189:- , mjukvaruåterställning 395:- kr

Ångrar du ditt köp rekommenderar vi dig att kontakta info@satvision.se innan du skickar tillbaka varan. Returadressen få Du med mailet ( retur skickas INTE till Fruängsgatan 19)

Tänk på att du har ansvaret för att produkten är väl skyddad i transporten tillbaka till oss. Paketera varan väl. Varan ska alltid returneras i den ursprungliga produktförpackningen med det specialgjorda inneremballaget som är tillverkat för att skydda produkten. Lägg sedan denna kartong i det transportemballage som produkten levererades i till dig. Om du inte har kvar detta emballage så går det självklart bra med likvärdigt emballage istället. Tänk därför på att spara dessa kartonger, åtminstone under de 14 dagar som din ångerrätt gäller.

OBS! Tänk på att returnera försändelsen som företagspaket eller motsvarande till vår returadress. Spara kvittot!

Vid utnyttjande av ångerrätten står du som kund för returfrakten. Övriga kostnader, såsom kostnad för varan och frakt ( EJ Express 2-4 Dagar, posten mypack) från oss till dig kommer att återbetalas till dig. Satvision Scandinavia kommer ej lösa ut paket mot postförskott.

 • Meddela Satvisions Kundservice och returnera beställningen inom 14 dagar efter det att du har mottagit
beställningen eller en väsentlig del av den.
 • Returnera gärna varan i produktkartongen med det avsedda inneremballaget. Mindre produkter returneras i
den ytterkartong eller minst likvärdigt emballage som produkterna levererades i.
 • Varan ska vara komplett. Detta innebär att alla tillbehör såsom fjärrkontroll, bruksanvisning, batterier m.m. ska gå
med i returen för att full återbetalning ska kunna göras. Vid saknat tillbehör, eller fysisk skada på produkten
förbehåller vi oss rätten att göra ett prisavdrag för att återställa produkten till funktionellt skick.

Undantag
 -Ångerrätten gäller inte för en tjänst där fullgörandet har påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen. Exempel på sådana produkter är abonnemang såsom Mobiltelefoni, IPTV Boxar som testat och Digital-TV.
 -Ångerrätten gäller inte för varor som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gamla.
 -Ångerrätten gäller inte för monterade varor med synliga skador till exempel monterade paraboler och tillbehör.
 -Ångerrätten gäller inte en förseglad ljud-eller bildupptagning, t.ex. en DVD-film, eller ett förseglat datorprogram där förseglingen har brutits.
 -Ångerrätten gäller endast om produkten är i väsentligen oförändrat skick.
Vänligen observera att ångerrätt ej gäller företag.

7. Reklamation
På samtliga varor har du lagstadgad reklamationsrätt i 3 år efter det att du har tagit emot varan. Satvision Scandinavia erbjuder dessutom garanti, se punkt 5. Garanti. För att utnyttja din reklamationsrätt, kontakta Satvision Scandinavias kundservice.

Satvision Scandinavias tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt vilket ger dig som kund rätt att reklamera en produkt i 3 år. Vi följer de riktlinjer som är satta av ARN (Allmänna Reklamationsnämnden) och vid en eventuell tvist även deras rekommendation. För mer information kring din Reklamationsrätt klicka [Länk till information kring reklamationsrätt] Konsumenten har reklamationsrätt i vanlig ordning enligt lag vare sig felet är synligt eller dolt.

Satvision Scandinavia besiktigar varje försändelse innan den skickas till dig. Skulle varan ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet.

Om produkten är skadad vid leveranstillfället är det viktigt att detta anmäls omgående till Satvision Scandinavias Kundservice. För att vi ska kunna godkänna en reklamation behöver du kontrollera emballaget så fort du tar emot produkten. Synlig. Emballaget sparas för eventuell reklamation till Posten för transportskada.

En produkt som vi har konstaterat att den är felexpedierad alternativt skadad byter vi ut om du så önskar eller betalar tillbaka pengarna samt fraktkostnaden. Om du beställt fler varor än den du returnerat betalar vi dock inte tillbaka hela fraktkostnaden. En produkt som är felaktigt expedierad bör anmälas snarast möjligt till Satvision Scandinavia Kundservice. Vi kommer att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer i en eventuell tvist.

Det är lämpligt att ankomstkontrollera allt gods för att verifiera att varan är felfri och att rätt varor har levererats.
Vid reklamation skall kund kontakta Satvision Scandinavia:s kundservice enklaste via e-post för erhållande utav RMA (returnummer), uppge beställning och fakturanummer samt orsak till reklamationen. RMA-nr är sedan giltigt i 14 dagar.

Vid samtliga fall då en vara returneras till Satvision Scandinavia skall kunden först ha erhållit ett RMA-nr (returnummer). Detta RMA-nr skall sedan tydligt märkas på försändelsen. Kunden bör skriva det erhållna RMA-nr på paketlappen så att originalförpackningen ej skadas. I de fall varan har levererats från Satvision Scandinavia i ESD-emballage (antistatpåse eller annan specialkartong som skyddar varan från statisk elektricitet) skall varan returernas till Satvision Scandinavia i samma typ av emballage, i annat fall förverkas garantin. Defekta produkter som returernas till Satvision Scandinavia bör behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas. För privatkonsument gäller konsumentköplagen, vilket innebär att kunden har rätt att få frakten betald vid ett giltigt returärende. Hos Satvision Scandinavia har privatkonsument rätt att få en förbetald paketlapp tillsänd till sig. I de fall returäendet ej är giltigt och kund har fått en förbetald paketlapp tillsänd till sig debiteras fraktkostnad tur och retur. I de fall returanledningen är garanti alt. reklamation och fel ej kan påvisas utgår en avgift om 200:- exkl. moms + frakt tur och retur och hanteringskostnad av ärendet. Försändelser som saknar RMA-nr (returnr) återsänds till kunden och fraktkostnaden debiteras. Satvision Scandinavia förbehåller sig rätten att ersätta defekt vara med likvärdig i de fall då identisk vara ej finns tillgänglig.

Konsumenten har alltid rätt att vända sig direkt till Satvision Scandinavia för att få hjälp med reklamationer, ångerrätt samt annan hjälp som berör köp eller beställning även om Satvision Scandinavia själv inte själv tillhandahåller varan eller tjänsten.

Reklamation av synliga fel ska göras innan produkten monteras och används. Vi ber er kontrollera produkten och meddela oss eventuella felaktigheter inom två (2) dagar efter att du mottagit försändelsen. Som köpare har du ingen rätt att reklamera synliga fel på redan monterade produkter,

8. Företag och offentlig förvaltning
Satvision Scandinavia ger företag (endast akitebolag) och offentlig förvaltning möjlighet att handla mot faktura. För att detta skall vara möjligt behöver vi kompletta uppgifter om bolaget. Öppet köp gäller inte företag och offentlig förvaltning.

9. Sekretess och säkerhet (Personuppgifter)
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, address och telefonnummer. I de fall du väljer att betala med kreditkort eller avbetalning måste du även ange ditt personnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagandet gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via telefon eller e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss.

Satvision Scandinavia kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Om du vill ha vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Detta kan enkelt avbokas via akutellt nyhetsbrev eller via kontakt med vår Kundservice. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall vår Kundservice.

10.Cookiepolicy för Satvision.se
I denna cookiepolicy förklarar vi hur vi använder cookies och liknande tekniker på vår webbplats för att förbättra din upplevelse och ge dig en personligt anpassad service. Vi ber dig läsa igenom denna policy noggrant för att förstå hur vi behandlar dina uppgifter.

Vad är cookies?
Cookies är små textfiler som kan användas av webbplatser för att göra en användares upplevelse mer effektiv. Lagen säger att vi får lagra cookies på din enhet om de är absolut nödvändiga för att kunna använda den här webbplatsen. För alla andra ändamål krävs ditt medgivande. Denna webbplats använder olika typer av cookies. Vissa cookies placeras ut av
tredjepartstjänster som visas på våra sidor. Du kan ändra eller dra tillbaka ditt samtycke till cookie-förklaringen på vår webbplats.

Vilka typer av cookies använder vi?
Du hittar exakt vilka cookies vi använder just nu längst ner i vänstra hörnet. Klicka på ikonen och sedan på ”ändra mitt medgivande”. Därefter klickar du på ”visa detaljer” för att se de exakta cookiesen som för närvarande är aktiva på hemsidan.

Nödvändiga cookies:
Nödvändiga cookies låter dig använda webbplatsen genom att aktivera grundläggande funktioner, såsom sidnavigering och åtkomst till säkra områden på webbplatsen. Webbplatsen fungerar inte korrekt utan dessa cookies.

Funktionscookies:
Cookies för inställningar låter en webbplats komma ihåg information som ändrar hur webbplatsen fungerar eller visas. Detta kan t.ex. vara föredraget språk eller regionen du befinner dig i.

Cookies för statistik:
Cookies för statistik hjälper en webbplatsägare att förstå hur besökare interagerar med webbplatser genom att samla och rapportera in information anonymt.

Cookies för marknadsföring:
Cookies för marknadsföring används för att spåra besökare på webbplatser. Vi använder dessa cookies för att leverera annonser och marknadsföringsbudskap som är relevanta för dina intressen. De hjälper oss även att mäta effektiviteten av våra marknadsföringskampanjer.

Oklassificerade cookies
Oklassificerade cookies är cookies som håller på att klassificeras tillsammans med utfärdarna av enskilda cookies.

Kontakta oss
Om du har några frågor eller funderingar om vår cookiepolicy eller vår hantering av cookies, är du välkommen att kontakta vår Kundservice på telefon: 08-559 239 22 

Observera att vi inte använder cookies för att spara personlig information om dig.

11.GDPR – Hantering av dina adress- och köpuppgifter
Den 25 maj 2018 börjar en ny lag, GDPR att gälla. Det är en gemensam lag som skall göra att samma regler gäller överallt i hela Europa. GDPR ersätter personuppgiftslagen (PUL), som har varit en svensk lag sedan 1988. Med GDPR måste alla organisationer, handlare och företag ha ett större ansvar på att ha kontroll på sina kunders uppgifter. Läs mer här: Datainspektionen

Satvision är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnar till oss som kund och dessa behandlas av oss för att kunna administrera dina inköp, samt i marknadsföringssyfte om du anmält dig till nyhetsbrev. Satvision lämnar ej ut personuppgifter, e-postadresser eller annan kundinformation till tredje part annat än de som nämns i tredje punkten nedan.

Satvision har som e-handlare skyldigheter att se till att dina uppgifter behandlas enligt följande;
Vi lagrar ditt namn, adress, e-post och telefon för att vi skall kunna leverera din beställda vara.
Vi lagrar ditt namn, adress, e-post och telefon (mobil) och ditt personnummer vid köp av vara
Vi lämnar ut din adress till tredje part, i detta fall speditören DHL och/eller Postnord ,betaltjänsten (Paypal), Resrs Bank AB ,Reco, prisjakt.
Du har när som helst rätt att raderas ur systemen (med vissa begränsningar, som bokföringslagen)
Vi lagrar dina uppgifter vid köp i 7 år på grund av bokföringslagen.
Du har rätt att klaga till tillsynsmyndighet
Du har rätt att få reda på varifrån informationen har kommit, om du inte har registrerat den själv
I nyhetsbrev kan vi skicka erbjudanden som är anpassade efter din data hos oss och att du då har rätt att få veta vad vi baserar våra erbjudanden till dig på för lagrad information.
Du har rätt att få ett utdrag av all information som vi har om ditt konto hos oss.

De personuppgifter som vi behandlar är ditt

Organisationsnummer/ personummer
Företagsnamn
Kontaktperson
e-postadress
Användarnamn
Köp-, betal- och orderhistorik
Leveransadress
Fakturaadress samt telefonnummer
Användningsområden

Uppgifterna kan användas för identifikation, marknadsföring, utskick per post/e-post, nyhetsbrev samt för statistikändamål. Vid nykundsregistrering kan även kreditupplysningar ske. All hantering av personuppgifter sker med högsta säkerhet. Om någon av de uppgifter du lämnat till oss förändras, t.ex. om du ändrar e-postadress, namn eller betalningsuppgifter, vänligen lämna oss korrekta uppgifter genom att kontakta din säljare eller vår kundtjänst. Du har rätt att när som helst begära att personuppgifterna rättas, blockeras eller raderas. Du kan när som helst kontakta oss för att avbryta marknadsföring mot dig som kund.

Hur länge sparas informationen

Vi sparar data så länge som det är nödvändigt för att utföra våra åtaganden gentemot dig och så länge det krävs enligt lagstadgade lagringstider.

Följande funktioner behandlar personuppgifter för affärskontakter

Försäljningsfunktion

Central administration